Gazetki promocyjne pomagają przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, szczególnie w przypadku małych i wschodzących firm, które mają napięty budżet.
Są jednak również powszechnie używane przez sieci marketów do komunikacji z klientami i zachęcania ich do zakupu produktów i towarów aktualnie oferowanych w promocyjnych cenach. Gazetki promocyjne są to wszechstronne drukowane informacje, które można wykorzystać do promocji prawie wszystkich rodzajów produktów i usług oraz wystawianych w różnych miejscach, od recepcyjnych biur po imprezy promocyjne czy lady i regały sklepowe. Można je także znaleźć przy wejściu do sklepu, aby w trakcie robienia zakupów przejrzeć ją i włożyć do koszyka interesujące nas produkty w niższych niż zazwyczaj cenach. Skuteczne kampanie marketingowe dotyczą interakcji z klientami. Gazetki promocyjne to po prostu kolejny sposób na interakcję z klientami i generowanie potencjalnych klientów zainteresowanych zrobieniem zakupów w czasie trwania promocji na różne artykuły spożywcze czy też przemysłowe. Gazetki promocyjne mogą być dostarczane specjalnie do regionu, który zdefiniowano, a gdzie spodziewamy się najłatwiej dotrzeć do określonej grupy docelowej.
Wydrukowana broszura jest łatwo dostępna i może być czytana każdego dnia i w dowolnym miejscu w przeciwieństwie do treści zamieszczanych w wiadomości e-mail lub na stronie internetowej.
Biorąc pod uwagę wielorakie zalety korzystania z gazetek promocyjnych w celach marketingowych, należy zauważyć, że jakość projektu, treści, obrazów, papieru i atramentu używanego do drukowania ulotek jest kluczowym czynnikiem, który decyduje o jego skuteczności. W sieci bez problemu znajdziemy aktualne gazetki promocyjne marketów Lidl, które możemy przejrzeć przed udaniem się na zakupy. W ten sposób wyszukując gazetki lidl łatwo znajdziemy online obowiązujące aktualnie promocje i wybierzemy artykuły spożywcze czy przemysłowe, które nas interesują, a są akurat dostępne w niższych cenach, więc możemy zaoszczędzić nieco pieniędzy na ich zakupie.