Nikt nie chce, aby jego skrzynka e-mail była zaśmiecona reklamami, więc Twoim zadaniem jako marketera e-mailowego jest wysłanie czytelnikowi tego, czego naprawdę chce.
Pouczające, interesujące, a nawet zabawne e-maile powinny być Twoim celem, ale jak to osiągnąć? Kontynuuj czytanie, aby znaleźć doskonałe wskazówki od ekspertów w tej dziedzinie.Nie wysyłaj niechcianych wiadomości e-mail marketingowych. Jeśli Twoi czytelnicy otrzymują niechciane wiadomości, mogą oznaczać Twoje e-maile jako spam. To nie tylko szkodzi Twojej reputacji, ale dostawcy usług internetowych mogą w końcu zablokować Twoje wiadomości e-mail, jeśli wiele osób narzeka na Twoje niechciane wiadomości e-mail.Zaoferuj kupon klientom, którzy zarejestrują się na Twojej marketingowej liście e-mailowej. Umieść formularz w swojej witrynie, w którym klienci mogą się zarejestrować, i ustawić go tak, aby automatycznie wysyłał do nowych klientów kupon po przesłaniu formularza. Zachęca to klientów do wyrażenia zgody na wysyłanie im materiałów marketingowych, dzięki czemu nie zostaniesz oskarżony o wysyłanie spamu.Używaj atrakcyjnego, osobistego stylu w swoich wiadomościach e-mail. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych technik marketingowych, klienci zwykle robią więcej interesów z tymi, z którymi czują się związani. Możesz użyć ich imienia, wspomnieć o przedmiotach, które mogą im się spodobać na podstawie wcześniejszych zakupów, lub pokazać im przedmioty w ich ulubionym kolorze.Chociaż promocja online jest niezbędna, nie zapomnij o możliwości promowania swojej listy mailingowej w trybie offline. Aby budować zarówno nowych subskrybentów, jak i potencjalnych klientów, szukaj każdej możliwej okazji, aby dotrzeć do wiadomości. Świetne okazje do budowania biznesu można znaleźć na wydarzeniach networkingowych, targach, konferencjach i lokalnych spotkaniach.Bądź wytrwały w swoich wiadomościach e-mail marketingowych. Może zająć nawet dwadzieścia e-maili do jednego potencjalnego klienta, zanim rutynowo przyciągniesz jego uwagę.
Spróbuj opowiedzieć dobrą historię poprzez swoje wiadomości.
Zaangażuj ich kilkoma wiadomościami i pozwól im rozwinąć się w serii. Dobrym sposobem na to jest prowadzenie konkursów, które trwają kilka tygodni.Zachowaj szczególną ostrożność podczas tworzenia pierwszych trzech wiadomości e-mail dla nowych klientów. Nowy klient powinien otrzymać wprowadzającego e-maila z zaproszeniem do dołączenia do Twojej listy marketingowej. Gdy zaakceptują Twoje zaproszenie, w następnej wiadomości e-mail powinien zostać poinformowany o zniżkach lub ofertach specjalnych, których mogą się spodziewać po zarejestrowaniu się. Trzeci e-mail powinien zawierać pierwszy newsletter i ofertę specjalną.Upewnij się, że Twoi subskrybenci wiadomości e-mail dokładnie wiedzą, czego mogą się od Ciebie spodziewać. Doskonałym sposobem na to jest uczynienie pierwszego e-maila do każdego nowego subskrybenta domyślną wiadomością informacyjną. Powinieneś określić, jakiego rodzaju treści zamierzasz im wysyłać, a także wskazać częstotliwość wiadomości, których mogą od Ciebie oczekiwać.Aby wykorzystać e-mail marketing do budowania zaufania do swojej firmy i produktów, unikaj przekształcania e-maili w sztuczki. Nie niszcz profesjonalizmu swojego wizerunku, stosując irytujące taktyki, takie jak pisanie wielkimi literami lub umieszczanie symboli, takich jak znaki dolara. Co najważniejsze, nigdy nie rozmawiaj z klientami z góry ani nie składaj rażąco przesadnych obietnic dotyczących swoich produktów.Upewnij się, że Twoje e-maile są spójne z Twoim brandingiem. W swoich e-mailach powinieneś umieszczać kolory swojej firmy, logo i wszystko inne, co jest unikalne dla Twojej firmy. Klienci powinni być w stanie rozpoznać Twoje e-maile, gdy dotrą do swoich skrzynek odbiorczych, aby nie były automatycznie usuwane.Pewnego dnia Ty też możesz być ekspertem w swojej dziedzinie, ale na razie musisz nauczyć się jak najwięcej, aby doskonalić swoje umiejętności i dostarczać Ci nowych pomysłów. Ten artykuł jest świetną odskocznią, ale nie zatrzymuj się na tym – ćwicz to, czego się nauczyłeś i kontynuuj czytanie, a sukces będzie w Twoim zasięgu!